۱۴۰۱ شهریور ۱۴, دوشنبه

طرز تهیه پودینگ خرما با گردو و کشمش با طعم عالی

 آموزش طرز تهیه پودینگ خرما با گردو و کشمش به روش مجلسی

طرز تهیه پودینگ خرما و گردو به روش خوشمزه و حرفه ای ، دستور تهیه پودینگ خرمایی مجلسی با شیر و کشمش در منزل مرحله به مرحله

پودینگ خرما و گردو از دسرهای فوق العاده خوشمزه و معروف ایرانی می باشد و باید حتما طعم و مزه بی نظیر آن را امتحان کنید. شما می توانید این پودینگ را در کمتر از 50 دقیقه در خانه به  آسانی درست کنید. پودینگ خرما و گردو از دسرهای خوشمزه و معروف می باشد و به دلیل اینکه در تهیه این دسر از خرما و گردو استفاده می شود بسیار مقوی می باشد و به همین دلیل پودینگ خرما را بیشتر برای ایام ماه مبارک رمضان درست می کنند. در ادامه با طرز تهیه پودینگ خرما و گردو به روش خوشمزه و حرفه ای با وب سایت بهترین ها همراه باشید.


مواد لازم پودینگ خرما و گردو
شیر4 لیوان + نصف لیوان جدا
شکرنصف لیوان
خرما20 عدد
خامه صبحانه100 گرم - نصف پاکت
آرددو و نیم قاشق غذاخوری
نشاسته ذرتدو و نیم قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
گردو خرد یا پوره شدهنصف لیوان

مراحل طرز تهیه پودینگ خرما

مرحله اول

برای درست کردن این پودینگ خوشمزه ابتدا هسته و پوست خرماها را جدا می کنیم. برای این کار خرماها را داخل آب داغ خیس می کنیم و بعد داخل آب و یخ می ریزیم و به این روش پوست و هسته خرماها به آسانی جدا می شود.

مرحله دوم

حالا خرماها را با نصف لیوان شیر داخل مخلوط کن می ریزیم و پوره می کنیم. اگر مخلوط کن نداشتید شیر و خرما را در یک قابلمه روی حرارت بگذارید و با گوشت کوب بکوبید تا له و پوره شود.

مرحله سوم

در یک قابلمه 4 لیوان شیر می ریزیم و بعد نشاسته ذرت، آرد و شکر را اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله چهارم

وقتی که غلیظ داشت می شد پوره خرما، وانیل و خامه را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط یکدستی درست شود. در این مرحله اگر دوست داشتید می توانید گردوی خرد یا پوره شده، کشمش و یا هر مغزیجات دیگری که دوست داشتید اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا پودینگ آماده شده و داغ را داخل لیوان های لیوان سرو می یزیم و بعد از اینکه کمی خنک شد در یخچال می گذاریم و به مدت 3 ساعت صبر می کنیم تا خوب خنک شده و آماده سرو شود.

مرحله ششم

موقع سرو می توانید روی آن را به دلخواه با دارچین، کاکائو، پودر نارگیل یا مغزیجات تزیین میکنیم. امیدواریم طرز تهیه پودینگ خرما با گردو مورد پسندتون قرار گرفته باشد.

منبع :  https://harnika.ir/957-pudding-khorma/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر