۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

آموزش کامل طرز تهیه کتلت عدس و سیب زمینی در منزل

دستور پخت کتلت عدس در منزل
کتلت عدس و سیب زمینی یکی دیگر از انواع کتلت ها و کوکوهای خوشمزه ای است که به راحتی و در کمترین زمان تهیه می شود. کتلت عدس به علت داستن عدس، بسیار مقوی و خونساز است و برای کوکان و نوجوانان در حال رشد یک غذای مقوی و عالی محسوب می شود.
کتلت عدس را می توان در انواع مختلفی مانند کتلت عدس با سویا و کتلت عدس با گوشت چرخ کرده هم درست کرد.
به هر حال اگر شما هم تمایل داشته باشید کتلت عدس و سیب زمینی درست کنید، با استفاده از این آموزش آشپزی مجله اینترنتی بارونک، به تنهایی می توانید یک کتلت عدس و سیب زمینی خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.


طرز تهیه کتلت شکم پر خوشمزه و مجلسی با گوشت
کتلت شکم پر نوعی کتلت خوشمزه و مجلسی می باشد و طعم و مزه متفاوت تری ...
مواد لازم کتلت عدس
سیب زمینی خام 4 عدد متوسط
عدس خام  1 لیوان
پیاز متوسط  1 عدد
سیر  1 حبه
تخم مرغ  1 عدد
  آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل  به مقدار لازم
زردچوبه  به مقدار لازم
زیره  به مقدار لازم
پودر تخم گشنیز  به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت عدس
1. برای درست کردن کتلت عدس، ابتدا در یک قابلمه کوچک عدس را با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا کمی پخته شود. فقط توجه کنید که حرارت کم باشد و عدس تا حدی بپزد که پوستش جدا نشود. زیاد هم خام و سفت نباشد.
2. سپس سیب زمینی و پیاز را پوست گرفته و هر کدام را جداگانه با رنده ریز رنده می کنیم. اگر آبکی بودند، آب آنها را با آبکش می گیریم.
طرز تهیه کتلت نخود با پیازچه و گوشت چرخ کرده
کتلت نخود یکی دیگر از کتلت های جدید و خوشمزه ای است که به راحتی ...
3. در ادامه عدس پخته شده + پیاز + سیب زمینی رنده شده + سیر + تخم مرغ و ادویه های لازم را در داخل دستگاه غذاساز می ریزیم و چند بار می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. اگر غذاساز ندارید می توانید مواد را از چرخ گوشت هم رد کنید تا نرم و یکدست شود.
4. بعد از مخلوط کردن مواد، اگر کتلت شما شل بود، به اندازه ی 1 قاشق غذاخوری آرد سوخاری هم اضافه کنید.
5. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت داغ می کنیم. از مواد کتلت در اندازه های یکسان برمی داریم و کف دستمان صاف و دایره شکل کرده و در تابه سرخ می کنیم. وقتی یک طرف کتلت ها سرخ شد، طرف دیگر را برمی گردانیم تا هر دو طرف سرخ و برشته شود.
6. در انتها کتلت های سرخ شده را در ظرف می چینیم و با خیارشور و گوجه تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کتلت عدس خوشمزه لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر