۱۳۹۹ فروردین ۲۹, جمعه

آموزش آسان طرز تهیه دسر مشکوفی سه رنگ به صورت حرفه ای

طرز تهیه دسر مشکوفی سه رنگ قالبی برای 4 و 8 و 20 نفر در منزل، dessert mashkofi se rang
دسر مشکوفی سه رنگ یک دسر بی نظیر و فوق العاده است دسری که حرف ندارد برای همین ما امروز در مجله بهترین های ایران، در بخش انواع دسرها، طرز تهیه و مواد لازم این دسر خوشمزه را نوشته ایم تا شما هم درست کنید.
دسر مشکوفی جزو دسرهای خوشمزه و پر طرفداری است که با نشاسته درست می شود. این دسر بیشتر شبیه فرنی معروف است که به دوصورت سرد و گرم سرو می شود. دسر مشکوفی را می توان به صورت مشکوفی زعفرانی یا ساده و یا حتی شکلاتی درست کرد.
ما در این آموزش دسر مشکوفی را با زعفران و کاکائو به صورت مشکوفی سه رنگ قالبی درست کردیم. برخی افراد آن را با ژله هم درست می کنند.
به هر حال اگر با طرز تهیه دسر مشکوفی سه رنگ آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه دسرهای مجلسی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه دسر مشکوفی سه رنگ قالبی آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل این دسر خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.


مواد لازم دسر مشکوفی سه رنگ
شیر دو و نیم پیمانه
نشاسته  4 قاشق غذاخوری
شکر  4 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده و پررنگ 1 قاشق غذاخوری
گلاب  1 قاشق غذاخوری
کره  1 قاشق غذاخوری
وانیل  به مقدار لازم
پودر کاکائو  به مقدار لازم
مراحل تهیه دسر مشکوفی سه رنگ قالبی
1. برای درست کردن دسر، ابتدا نشاسته را درشیر سرد حل کرده و از صافی رد می کنیم و در قابلمه می ریزیم. بعد شکر را هم به آن اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت می گذاریم و هم می زنیم تا کمی غلیظ شود.
2. بعد زعفران، گلاب، وانیل و کره را هم به مواد قابلمه اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.دقت کنید که تا زمانی که رد قاشق روی دسر بماند، آن را روی حرارت هم می زنیم.
3. وقتی که دسر به غلظت دلخواه رسید، حرارت را خاموش می کنیم و قبل از سرد شدن، آن را دراندازه های یکسان در سه ظرف جداگانه می ریزیم.
4. حالا به یک ظرف که دسر ساده است، وانیل و کره می ریزیم و هم می زنیم. به ظرف دوم که دسر زعفرانی است، گلاب، کره، زعفران و وانیل ریخته و هم می زنیم. در نهایت به ظرف سوم که قسمت کاکائویی است، گلاب، کره، کمی شکر و پودرکاکائو می ریزیم و هم می زنیم. سعی کنیم همه این مراحل را سریع انجام دهید تا دسر سرد نشود.
5. در ادامه قالب مورد نظر را چرب می کنیم و برای لایه اول هر کدام را که دوست داشتید بریزید. سپس قبل از ریختن لایه بعدی قالب را به مدت 15 دقیقه در یخچال می گذاریم تا لایه اول کمی سفت شود.
6. بعد از یک ربع لایه دوم را ریخته و حدود یک ربع دیگر در یخچال می گذاریم و در انتها لایه سوم را هم می ریزیم و قالب دسر را حدود 3 الی 4 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کاملا سفت شود.
7. بعد از سفت شدن کامل دسر، قالب را از یخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظر برمی گردانیم و سرو می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر