۱۳۹۹ تیر ۱, یکشنبه

آموزش طرز تهیه کرم باواریا به روشی اصولی و خوشمزه


آموزش طرز تهیه کرم باواریا به روشی اصولی و خوشمزه

طرز تهیه کرم باواریا به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل، cream bavaria
دستور تهیه کرم باواریا خوشمزه مرحله به مرحله
کرم باواریا یک نوع دسر خوشمزه و نرم و مجلسی فرانسوی می باشد و از ترکیب شیر، شکر و زرده تخ مرغ درست می شود و از پودر ژلاتین به عنوان منسجم کننده و در نهایت از خامه صبحانه یا قنادی برای خوشمزه ترین شدن هر چه بیشتر این دسر استفاده می شود.
شما می توانید ژله باواریا یا همان کرم باواریا را در انواع طعم های وانیلی، شکلاتی، زعفرانی، میوه ای و ... درست کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه کرم باواریا آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کرم باواریا را آماده کرده ایم و شما با این آموزش آشپزی به راحتی در منزل می توانید این دسر خوشمزه را درست کنید.


مواد لازم کرم باواریا
شیر دو و نیم لیوان
شکر نصف لیوان
زرده تخم مرغ  ۲ عدد
خامه صبحانه یا قنادی 3 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
مراحل تهیه کرم باواریا
1. برای درست کردن این کرم خوشمزه ابتدا زرده تخم مرغ + شکر + وانیل را با همزن خوب هم می زنیم تا کشدار و سفید رنگ شود.
2. سپس در یک ظرف مناسب پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط می کنیم و روی حرارت مستقیم قرار می دهیم تا ذراتش به طور کامل حل شود. می توانید به جای آب از شیر هم استفاده کنید.
3. در این مرحله مقدار شیر گفته شده را روی حرارت قرار می دهیم تا کمی گرم شود. شیر نباید بجوشد. وقتی شیر گرم شد مواد تخم مرغی را کم کم و به تدریج داخل شیر اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا تخم مرغ به طور کامل حل شود.
4. در ادامه ژلاتین حل شده را اضافه و هم می زنیم. سپس حرارت را خاموش می کنیم و خامه را با چنگال هم می زنیم و به موادمان اضافه می کنیم. حالا مواد آماده شده را داخل قالب دلخواه خود می ریزیم و بعد در یخچال می گذاریم تا دسر ببندد و آماده سرو شود. (طرز تهیه خامه قنادی در منزل)
5. توجه کنید به دلیل اینکه این دسر خامه دارد نیازی به چرب کردن قالب نیست. پس از بسته شدن دسر و موقع سرو با چاقو دور دسر را آزاد می کنیم و روی دیس برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این کرم باواریای خوشمزه لذت ببرید.
نکات تهیه کرم باواریا
دسر باواریا دو رنگ
در صورت تمایل قبل از ریختن مواد داخل قالب می توانید مواد را دو قسمت کنید و به یک قسمت رنگ خوراکی مورد نظر خود را اضافه کنید. سپس یک قسمت از مواد را داخل قالب بریزید و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید تا دسر ببندد.
سپس قسمت دیگر را روی قسمت اول بریزید و دوباره دسر را در یخچال بگذارید تا ببندد.
منبع : بارونک 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر