۱۳۹۹ فروردین ۲۸, پنجشنبه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گردویی بدون فر در قابلمه

طرز تهیه کیک گردویی بدون فر در قابلمه

کیک گردویی بدون فر در قابلمه، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کیک گردویی بدون فر خوشمزه در منزل ، cake-gerdoo-bedone-fer
دستور پخت کیک گردویی قابلمه ای در منزل
کیک گردویی از کیک های خوشمزه و مقوی می باشد و من قبلا در بخش کیک پزی بارونک، آموزش طرز تهیه کیک گردویی در فر را نوشته ام. اما امروز برای اونایی که به هر دلیلی به فر دسترسی ندارند، تصمیم گرفتم طرز تهیه این کیک خوشمزه را در قابلمه برایشان آموزش بدهم.
در صورت تمایل برای دیدن سایر آموزش های کیک پزی ما به بخش موضوعی طرز تهیه کیک های خانگی بروید.


مواد لازم کیک گردویی
تخم مرغ  ۳ عدد
شیر نصف پیمانه
ماست نصف پیمانه
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
شکر ۱ پیمانه
روغن نصف پیمانه
آرد  ۲/۵ پیمانه
وانیل نصف قاشق چای خوری
گردو خرد شده نصف پیمانه
مراحل تهیه و پخت گردویی بدون فر
1. برای درست کردن کیک گردویی بدون فر در وهله اول باید قابلمه ای را انتخاب کنید که قالب تان داخل قابلمه جا شود. همچنین ما به یه سه پایه فلزی نیاز دارم تا آن را کف قابلمه بگذاریم و بعد روی سه پایه فلزی، قالب را می گذاریم تا بین کف قابلمه و قالب فاصله به وجود بیاید.
2. اگر داخل فر درست میکنید فر را روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. قالب را چرب و آرد پاشی و یا کاغذروغنی بذارید . آرد را همراه بیکینگ پودر الک کنید .
3. برای شروع در یک ظرف مناسب، تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر آنقدر هم می زنیم تا حجم آن چند برابر شود و کرمی رنگ شود. حالا ماست و شیر را اضافه می کنیم و با دور کند همزن هم می زنیم تا ماست و شیر هم با موادمان مخلوط شود.
4. سپس روغن را اضافه می کنیم و در انتها آرد و بیکینگ پودر الک شده را در دو مرحله و به تدریج اضافه می کنیم و به مدت چند ثانیه با همزن هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. توجه کنید نباید زیاد هم بزنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.
5. حالا قالب را چرب و آرد پاشی می کنیم و یک سوم از مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. سپس گردوی خرد شده را به بقیه مایه کیک اضافه می کنیم و به صورت آهسته با لیسک هم می زنیم تا گردوها داخل مایه کیک به خوبی حل شوند.
6. سپس بقیه مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. حالا شعله زیر قابلمه را روشن کنید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا قابلمه با حرارت کم همانند فر گرم شود. درب قابلمه را هم بگذارید.
7. سپس قالب را داخل قابلمه بر روی سه پایه فلزی قرار می دهیم و دوباره درب قابلمه را می گذاریم و به مدت 40 تا 50 دقیقه صبر می کنیم تا کیک با حرارت کم بپزد. مدت زمان گفته شده تقریبی است و پیشنهاد می کنیم بعد از 30 دقیقه چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید، هر زمان که تمیز بیرون آمد کیک گردویی شما به طور کامل پخته شده است.
8. پس از پختن کامل کیک می توانید آن را با گاناش شکلاتی یا سس کارامل تزیین کنید و به آن طعم و مزه شکلاتی یا کاراملی بدهید. امیدواریم از خوردن این کیک گردویی خوشمزه لذت ببرید.
  • طرز تهیه گاناش شکلاتی فرم گرفته
  • طرز تهیه سس کارامل بازاری
نکات پخت کیک گردویی
کیک گردویی در فر
بشما می توانید همین کیک را در فر هم درست کنید. برای این کار به قالب 20 سانتی نیاز داریم. پس از آماده کردن مایه کیک آن را داخل قالب بریزید و قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار بدهید. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر