۱۳۹۹ فروردین ۲۸, پنجشنبه

آموزش درست کردن سس کارامل بدون خامه در منزل

طرز تهیه سس کارامل بدون خامه

طرز تهیه سس کارامل بدون خامه، آموزش کامل طرز تهیه و پخت سس کارامل خوشمزه در منزل، sos caramel
دستور تهیه سس کارامل بدون خامه در خانه
سس کارامل از سس های خوشمزه و پرکاربرد می باشد و طعم کاراملی آن واقعا حرف ندارد. شما می توانید با درست کردن این سس طعم کاراملی آن را به هر دسر و کیکی که دوست دارید اضافه کنید.
این سس برای تزیین انواع کیک، بستنی، تارت، پای، نوشیدنی، شیرینی و ... استفاده کنید. همچنین شما می توانید سس کارامل را به عنوان یک شکلات خوشمزه و یا حتی دسر استفاده کنید.
به هر حال اگر تمایل دارید سس کاراملی بدون خامه درست کنید، با استفاده از این آموزش حرفه ای بارونک، به آسانی می توانید سس کارامل خانگی خوشمزه و مخصوص به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.


مواد لازم سس کارامل بدون خامه
نشاسته ذرت یک قاشق سوپ خوری
شیر سرد  دو قاشق سوپخوری
کره یک قاشق سوپخوری
مراحل تهیه سس کارامل
1برای درست کردن سس کارامل بدون خامه، ابتدا در یک ظرف مناسب نشاسته و شیر را می ریزیم و خوب حل می کنیم و بعد کنار می گذاریم.
2. سپس شکر را داخل یک قابلمه با دیواره های بلند می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و صبر می کنیم تا شکر از کناره ها شروع به ذوب شدن کند. سپس با حرکت دادن ظرف شکر را جا به جا می کنیم. توجه کنید اصلا از قاشق استفاده نکنید چون در این صورت شکر مثل سنگ سفت می شود.
3. وقتی که شکر به طور کامل ذوب شد و رنگش عوض شد، می توانید با قاشق دسته بلند هم بزنید. بعد از اینکه شکر کاملا یکدست شد کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم.
4. سپس شیر گرم را اضافه و حرارت را کاملا کم می کنیم. چون شیر سر می رود و با قاشق دسته بلند سریع هم می زنیم. توجه کنید شکر دوباره سفت می شود که با هم زدن مرتب، شکر کاملا حل می شود.
5. بعد از حل شدن شکر و یکدست شدن سس، ترکیب نشاسته و شیر سرد را اضافه و مرتب هم میزنیم تا کمی به قوام برسد و بعد از قوام رسیدن حرارت را خاموش می کنیم. پیشنهاد می کنم در این مرحله با میکسر چند دور بزنید تا سس براق و یکدست شود.
6. توجه کنید این سس بعد از خنک شدن غلیظ تر خواهد شد. پس تا گرم است آن را روی کیک مورد نظر خود بریزید و کیک خود را تزیین کنید. نوش جان
source : kraftcanada.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر