۱۳۹۹ خرداد ۷, چهارشنبه

طرز تهیه شربت نعنای خوشمزه و تگرگی در منزل

طرز تهیه شربت نعنا به روشی خوشمزه و خانگی در منزل مرحله به مرحله، sharbat nana
دستور تهیه شربت نعنا در منزل مرحله به مرحله
با نزدیک شدن به فصل تابستان و هوای گرم همه ما به فکر درست کردن شربت های گوناگونی می افتیم که هم خوشمزه باشد و هم خنک. همانطور که می دانید با انواع میوه و سبزیجات شربت های بسیار زیادی می توان درست کرد اما نکته مهم این است که شربتی را درست کنیم که علاوه بر خوشمزه بودن پر خاصیت هم باشد. یکی از سبزیجات پر خاصیت این فصل که بسیارهم مفید است، سبزی نعنا می باشد.
شما می توانید با این آموزش یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و خنک با نعنا درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید. لازم است بدانید نعنا تقویت کننده معده و دستگاه گوارش، درمان بیماری های عفونی و گوارشی مانند تهوع و اسهال و خنک کننده دمای بدن در گرما است.
شربت نعنا از نوشیدنی هایی است که برای سرو در وقت افطار و سحر در ماه رمضان گزینه مناسبی است تا در طول روز از عطش بدن جلوگیری کند.
به هر حال اگر با طرز تهیه شربت نعنا آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجله بارونک، مواد لازم و طرز تهیه شربت نعنا را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل شربت نعنا خوشمزه ای درست کنید.
مواد لازم شربت نعنا
نعنای تازه  نیم کیلو
شکر یک کیلو
آب ۳ لیوان
آبلیمو  ۲ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز  چند قطره
عرق نعنا 1 الی 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه ششربت نعنا
1. برای تهیه این شربت، ابتدا برگ نعناها را پاک کرده و خوب می شوییم و آب کشی می کنیم. بعد برگ نعناها را با چاقو کمی خرد می کنیم تا رنگ و عطربهتری به شربت ما بدهد.
2. حالا در یک قابلمه شکر را با ۳ لیوان آب روی حرارت می گذاریم تا آرام آرام بجوشد و شکر کامل در آب حل شود و تا حدی غلیظ شود.
3. وقتی که شربت کمی غلیظ شد، نعنا را اضافه کرده و 10 دقیقه می جوشانیم. در اواخر پخت دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و چند قطره رنگ‌ سبز خوراکی و یک قاشق عرق نعنا بهش اضافه‌ می کنیم.
4. در انتها حرارت را خاموش می کنیم و یک دم کنی روی قابلمه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا شربت مدتی در دمای محیط بماند. بعد از حدود 20 الی 30 دقیقه برمی داریم و شربت را از صافی رد کرده و‌ در لیوان های سرو می ریزیم و نوش جان می کنیم.

5. می توانید شربت نعنای آماده شده را در شیشه ریخته و در یخچال نگه دارید.امیدواریم از خوردن این شربت نعنای خوشمزه و عالی لذت ببرید.
منبع : شربت نعنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر