۱۳۹۹ خرداد ۱۹, دوشنبه

طرز تهیه پیروک آلبالوی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه پیروک آلبالوی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه پیروک آلبالو خوشمزه و مجلسی در منزل، privacy albalooo
دستور تهیه پیروک آلبالو مرحله به مرحله
پیروک آلبالو یکی نوع شیرینی و دسر مغزدار خوشمزه و شبیه به پای است. شما می توانید برای مغز این پیروک به جای آلبالو از انواع مارمالاد با طعم های متنوع استفاده کنید.
به هر حال در صورتی که مایل باشید این پیروک خوشمزه را درست کنید می توانید با این آموزش شیرینی پزی ساده بارونک، پیروک آلبالوی خوشمزه و مجلسی درست کنید. در ادامه با طرز تهیه پیروک آلبالو با وب سایت بارونک همراه باشید.


مواد لازم خمیر
کره  150 گرم
پودر شکر  80 گرم
تخم مرغ  2 عدد
وانیل  یک چهارم قاشق چای خوری
آرد  310 گرم
بیکینگ پور یک قاشق چای خوری
تخم مرغ اضافه  یک عدد جهت رومال
مواد لازم میانی
آلبالوی هسته گرفته 400 گرم
شکر  80 گرم
نشاسته ذرت  2 قاشق سوپ خوری
مراحل تهیه پیروک آلبالو
1. برای درست کردن پیروک آلبالو در منزل ابتدا در یک ظرف مناسب کره نرم شده + پودر شکر را با دور متوسط همزن برقی هم می زنیم تا کرمی و سبک شود. سپس تخم مرغ ها و وانیل را اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.
2. در انتها آرد و بیکینگ پودر مخلوط شده را به تدریج اضافه می کنیم تا مواد خمیر شود. توجه کنید اگر احساس کردید خمیر خیلی چسبناک شد کمی آرد اضافه کنید تا چسبندگی آن از بین برود. حالا خمیر را داخل نایلون فریزر قرار می دهیم و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم.
3. پس از استراحت چسبندگی خمیر به طور کامل از بین می رود. حالا روی سطح کار خود آرد بپاشید و یک سوم خمیر را کنار می گذاریم و بقیه خمیر را با وردنه باز می کنیم و داخل قالب مورد نظر می اندازیم و اضافه های خمیر را از لبه قالب می گیریم. (ما برای این کیک به قالب 23 سانتی مریع یا دایره نیاز داریم)
4. در این مرحله مواد میانی را داخل خمیر می ریزیم و بقیه خمیر را با وردنه باز می کنیم و به شکل نواری برش می زنیم و روی مواد میانی قرار می دهیم. سپس در یک ظرف تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا از لختی درآید.
5. حالا روی پیروک را با تخم مرغ رومال می کنیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم تا روی آن طلایی شود. توجه کنید مقدار زمان گفته شده تقریبی است و برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.
6. پس از پخت کامل پیروک، آن را از فر بیرون می آوریم و بعد از خنک شدن سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این پیروک آلبالوی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.
طرز تهیه مواد میانی
برای این کار در یک تابه آلبالوی هسته گرفته شده + شکر + نشاسته ذرت را مخلوط می کنیم و روی شعله ملایم قرار می دهیم تا شکر ذوب شود و مواد به جوش بیاید و شروع به غلیظ شدن نماید.
سپس شعله را خاموش می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. توجه کنید مواد باید پس از پخت و خنک شدن غلیظ باشد و هیچ آبی نداشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر